سید نعیم امامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این هیات تجاری در زمینه سرمایه گذاری و صادرات در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی با بازرگانان کشور عراق در بغداد رایزنی می کنند.
وی اظهار داشت: سفر این هیات تجاری استان به عراق هفت روزه است و در نخستین روز سفر، هیات تجاری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفت و گو کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در این دیدار، ظرفیت های طبیعی و توانمندی های صنعتی و صادرات استان تشریح شد.
به گزارش ایرنا، در 11 ماه گذشته امسال 96 میلیون و 715 هزار و 234 دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد دارد.
هم اینک حدود 64 قلم کالا شامل انواع لوازم خانگی، کولر، آبگرمکن، یخچال، یخچال فریزر، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، خامه، پنیر، دوغ، شیر، ماهی قزل آلا، خوراک دام و طیور، ماشین لباسشویی، مصنوعات فلزی، دانه های روغنی، کاشی، سرامیک، تراکتور، موکت، شکلات، ظروف چدنی، گیاهان دارویی، لوله و اتصالات، خوراک آبزیان، مفتول، بدنه کامیون و روغن نباتی از چهارمحال وبختیاری به صادر می شود.
36 کشور هدف بازار صادرات کالاهای استان چهارمحال و بختیاری است که 99 درصد کالاهای استان به 10 کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، هند، امارات، ترکمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و ازبکستان صادر می شود.
استان چهارمحال وبختیاری دارای بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.