به گزارش ایرنا، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) روز پنجشنبه آیین های عزاداری با راه اندازی کاروان های سینه زنی و زنجیرزنی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
مردم علوی و فاطمی تبار چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن شهرها و روستاها و برگزاری آیین های تعزیه و روضه خوانی و سوگواری در غم شهادت حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.
به همین مناسبت آیین های عزاداری امه ابیها در شهرکرد در مقابل امامزاده حلمیه و حکمیه مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
مردم چهارمحال و بختیاری با برافراشتن بیرق ها، کتل ها و نواختن طبل ها و سنج ها در حواشی خیابان های منتهی به مساجد به ویژه در شهرکرد، شور فاطمی را بار دیگر در جای جای این خطه از ایران اسلامی طنین انداز کردند.
همچنین عزاداری بانوی بزرگوار اسلام حضرت صدیقه کبری (س) در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور خیل عزاداران برگزار شد.
به همین مناسبت عزای فاطمی در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در محل مصلای امام خیمنی (ره) برگزار شد.
کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری از فعالیت 735 نفر مبلغ و مبلغه همزمان با ایام فاطمیه دوم در این استان خبر داد.
بیژن نوبخت با بیان اینکه 735 نفر مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه دوم در این استان مشغول تبلیغ هستند، گفت: ساماندهی 485 نفر مبلغ بومی و 130 نفر مبلغه بومی و هم چنین اعزام 70 نفر مبلغ و مبلغه غیر بومی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان از مهمترین برنامه های اعزام مبلغ بوده است.
وی افزود: همچنین 60 نفر روحانی مستقر در برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه دوم با اداره کل تبلیغات اسلامی همکاری می ‌کنند.
وی ادامه داد: چندین گرو ه تبلیغی از دفاتر مراجع عظام تقلید در ایام فاطمیه به مناطق روستاهای محروم شهرستان کوهرنگ اعزام شده اند.
به گزارش ایرنا،آیین های عزاداری حضرت فاطمه در شهرستان های بروجن، لردگان، فارسان ، اردل ، کوهرنگ، کیار، سامان و بن نیز برگزار شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.