سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در حوزه 'مردم یاری' طی این مدت بیش از 120 بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف به ویژه نقاط کم برخوردار و محروم کشور برپا شده است.
به گفته وی تا پیش از این برپایی بیمارستان های صحرایی از سوی در نقاط کم برخوردار و محروم کشور هیچ کادر درمانی حضور نداشته است.
سردار عبدالهی افزود: همه ساله طرح ارتقای مراکز خدماتی درمانی سپاه از کلینیک به پلی کلینیک، دی کلینیک و به بیمارستان پیگیری و دنبال می شود و در چهارمحال و بختیاری نیز قرار است در آینده نزدیک کلینیک سپاه به دی کلینیک ارتقا یابد.
وی گفت: خرید خدمات پزشکی و درمانی در دستور کار معاونت بهداشتی و درمانی سپاه قرار دارد و تعامل و همکاری بسیاری مطلوبی بین دانشگاه های علوم پزشکی با معاونت سپاه پاسداران وجود دارد.
عبداللهی یادآور شد: طرح تحول سلامت در مجموع یک حرکت خوب و ارزشمندی است، اگرچه اکنون به دلیل تامین نشدن منابع آن مالی کمی با چالش روبه رو شده است.
وی یادآور شد: این طرح باعث شده تا از غفلت مسئولان به حوزه بهداشت و درمان جلوگیری شود، هرچند با دست اندازها و موانع موجود موفقیت های این طرح دچار ابهام شده است.
معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران در خصوص حوزه دارویی نیز گفت: این معاونت در حوزه تولید واکسن ها نیز ورود پیدا کرده است و مرحله مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی تعدادی از واکسن ها انجام شده است.
عبداللهی یادآور شد: برای نخستین بار تولید تعدادی از واکسن های مورد نیاز کشور از سوی سپاه به مرحله آزمایش رسیده است که پس از طی مراحل تحقیقاتی و پژوهشی به تولید انبوه خواهد رسید.
وی درباره مطالبات بخش بهداشت و درمان سپاه از بیمه های درمانی نیز گفت: در این حوزه مطالبات فراوانی از بیمه ها وجود دارد که آخرین پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی به این معاونت مربوط به فروردین 95 و بیمه سلامت مربوط به سه ماه پیش بوده که آمار این مطالبات میلیاردی است.
به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی و درمانی سپاه پاسداران برای شرکت در همایش نمایندگی های بخش بهداشت و درمان سپاه کشور به میزبانی شهرکرد، به این استان سفر کرده است.
این همایش به مدت یک روز در مجموعه فرهنگی لاله شهرکرد با حضور نمایندگی های بهداشت و درمان سپاه استانهای کشور با هدف بررسی برنامه های سال آینده این بخش برگزار شد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.