به گزارش ایرنا، تقی رجبی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاونی های روستایی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 7 هزار تعاونی و اتحادیه روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد حدود 3 هزار تعاونی روستایی، یکهزار و 400 تعاونی تولیدی و 400 تعاونی مختص زنان است.
وی با اشاره به فعالیت 2 هزار تعاونی کشاورزی به عنوان زیر مجموعه تعاونی های روستایی کشور گفت: این تعاونی ها به صورت تخصصی در حوزه های مختلف شامل دام، طیور، منابع طبیعی، جنگل ها و تولیدات گیاهی فعالیت می کنند.
وی عمده فعالیت تعاونی های کشاورزی را توزیع نهاده های کشاورزی و نیز ایجاد شرایط جهت بازرگانی کشاورزی و همچنین ارایه خدمات اعتباری از طریق تسهیلات بانکی و تامین اعتبارات مورد نیاز کشاورزان دانست.
مدیرکل دفتر توسعه و آموزش تعاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به رشد 5 درصدی تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور طی سال جاری گفت: همت و تلاش اعضای تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را باید ستود و در ادامه بر حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید از بهره برداران و کشاورزان در بخش تعاونی ها تاکید کرد.
مدیر تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از افزایش 10 هزار عضو جدید در تعاونی های روستایی، زنان، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزی پروری این استان در دولت یازدهم خبر داد.
جان محمد الله یاری، تعداد اعضای تعاونی های روستایی استان را 90 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در 192 تعاونی عضو هستند.
وی به توجه دولت یازدهم در امر تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در تعاونی ها اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان باغی و زراعی کم آب و دیمی منابع طبیعی و تغییر الگوی کشت با توجه به در نظر گرفتن پدیده خشکسالی و استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار تعاون روستایی قرار دارد.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده میوه شب عید مردم همه شهرستان ها و مناطق شهری و روستایی استان تامین و در روزهای پایانی سال در 60 غرفه موقت توزیع خواهد شد.
40 درصد جمعیت 900 هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.