مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از کاهش 4.1 درصدی نرخ بیکاری این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در پاییز سال گذشته ۱۶.۱ درصد بود که این نرخ در پاییز امسال به ۱۱.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش جماران، حفیظ‌الله فاضلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که نرخ مشارکت در هر ۲ مقطع زمانی ۴۴.۱ درصد بوده است و تفاوتی در خصوص جمعیت فعال آماده به کار در استان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که نه تنها در پاییز امسال اشتغال موجود در استان حفظ شده بلکه برای تعدادی از بیکاران نیز اشتغالزایی شده است که این موضوع با توجه به شیوع کرونا و راکد شدن برخی کسب و کارها نشان از تلاش‌های موثر برای مهار نرخ بیکاری در استان دارد.

فاضلی تصریح کرد: بر این اساس استان از رتبه ۳۰ نرخ بیکاری در کشور در پاییز ۹۸ به رتبه ۲۳ در پاییز امسال رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد بیش از هشت هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری استان، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از مهار نرخ بیکاری در استان مربوط به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

فاضلی سهمیه استان در بخش تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ عقد قرارداد شده که بخش قابل توجهی از آن در سالجاری بوده است.

وی همچنین از صدور مجوز یک هزار مشاغل خانگی در استان در سالجاری خبر داد و گفت: سهمیه امسال استان در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد تومان است که از این مبلغ چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن جذب شده و مابقی پرونده‌ها در سیستم بانکی در جریان است و امید می‌رود تا پایان سال تمامی این اعتبار جذب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.