کاهش 2.4 درصدی نرخ بیکاری استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به بهار همین سال 2.4 درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسعود شفیعی گفت: بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر استان تهران در فصل تابستان سال جاری، برابر با 6.4 درصد برآورد شده است.

ایلنا نوشت: وی ادامه داد: این آمار نشان می دهد که  6.4  درصد افراد حاضر در سن اشتغال و جمعیت فعال استان تهران در تابستان امسال بیکار بوده اند.  

شفیعی با بیان این که نرخ مشارکت اقتصادی در استان تهران در فصل تابستان نسبت به فصل بهار سال 99 0.8 دهم درصد کاهش داشته افزود : این نرخ از 40.3 درصد در بهار سال 99 به 39.5 درصد در تابستان امسال رسیده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد : در تابستان ۱۳۹9، به میزان 39.5  درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان تهران از نظر اقتصادی فعال بوده اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: نرخ بی کاری کل کشور در فصل تابستان سال 99 9.5 درصد بوده که نسبت به فصل بهار سال جاری که 9.8بوده 0.3 کاهش را نشان می دهد .

شفیعی گفت : تلاش تمام مسئولین به عنوان خدمت گزاران مردم در استان تهران در راستای بهبود وضعیت اشتغال در استان و اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب بوده و هدف ما رسیدن به جهش تولید است .

 

دیدگاه تان را بنویسید