رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ذخیره سازی بیش از 340 تن مرغ منجمد در این استان خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون بیش از ۳۴۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره‌سازی شده است و برای تامین مرغ در استان مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش جماران، سجاد رستمی روز چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی طرح نهضت تعاون و همدلی که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، افزود: در چند روز اخیر به منظور ایجاد تعادل در بازار و مقابله با افزایش قیمت مرغ، بیش از ۲۰۰ تن مرغ منجمد از استان‌های همجوار و تهران برای استان تامین و در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ مصرف مرغ‌های ذخیره‌سازی شده در استان تا پایان آذرماه سالجاری است ،گفت: بر اساس راهبرد بازار، توزیع مرغ منجمد از استان‌های دیگر در این استان انجام شده و مرغ‌های منجمد استان ذخیره‌سازی شده است.

وی به شیوع ویروس کرونا و انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه تولید ماسک، آب ژاول و تهیه الکل از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت و زیرمجموعه‌های این سازمان از جمله واحدهای صنعتی و تولیدی و صنفی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مواسات و همدلی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی از سوی اتاق بازرگانی استان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده شد.

وی به ارائه کمک‌های مومنانه ازسوی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در ایام کرونا به عنوان نخستین استان بود که ماسکهای تولیدی پارچه‌ای را در شرکت پرتودهی گاما، پرتودهی و استریل می‌کرد.

به گفته وی، در این مدت بیش از ۱۸۰ هزار ماسک، ۳۵ میلیون دستکش یکبار مصرف تهیه و در بازار توزیع شده و همچنین مازاد ماسک و دستکش تولیدی نیز با هماهنگی ستاد کرونا استان در ۲ مرحله به استان‌های دیگر ارسال  شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید دستکس در استان به پنج برابر  ظرفیت رسیده است و در این مدت ۳۱۲ تن مواد ضدعفونی، یکهزار تن آب ژاول، ۲۵ هزار دست گان، ۲۲۵ تن مواد ضدعفونی کننده برپایه نقره و ۱۲۰ تن مایع دستشویی و ۳۰ هزار ماسک سه لایه در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید ماسک در استان مشکل خاص وجود ندارد، افزود: هم‌اکنون یک واحد صنعتی در استان در حال تولید ماشین‌آلات تمام اتوماتیک خط تولید ماسک است و هماکنون سه واحد تولید ماسک سه لایه در استان فعال است.

وی به انجام ماهانه پنج هزار بازرسی در استان توسط ۴۰ بازرس در حوزه مقابله با گران فروشی اشاره کرد و گفت:  ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرونده تخلف در استان ماهانه تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

پرداخت یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به جامعه هدف بهزیستی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه۳۲ هزار معلول و سه هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد است، گفت: بیش از یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به جامعه هدف بهزیستی در این مدت ارائه شده است.

معصومه محمدی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک به افراد نیازمند در مناطق سخت‌گذر، پرداخت یارانه به مراکز شبانه روزی و همچنین واریز ۶ میلیون ریال کمک هزینه و تشویقی برای پرسنل فعال در مراکز شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌های حمایتی بهزیستی در این ایام بوده است.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره تلفنی از طریق خط ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به تمام مردم استان به صورت شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌ها بوده که در یک ماه گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تماس با این مراکز برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی برای جامعه هدف بهزیستی در اولویت برنامه‌های این نهاد است، افزود: اجرای طرح‌های مختلف و رزمایش‌های کمک مومنانه از سوی مووسسات و تشکل‌های مردمی این نهاد در حال پیگیری است.

۱۶هزار و ۷۷۵ بسته معیشتی بین جامعه هدف کمیته امداد چهارمحال وبختیاری توزیع شد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۱ درصد جمعیت استان زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، گفت: ۱۶ هزار و ۷۷۵ بسته معیشتی در رزمایش همدلی و مواسات در استان بین جامعه هدف توزیع شد.

سید محمدتقی موسوی افزود: در این مدت ۲۴ آشپزخانه در استان فعال شد که بیش از ۶ هزار پرس غذا تهیه و بین جامعه هدف توزیع شد.

وی گفت: برای تهیه بسته‌های معیشتی و غذایی گرم دراین مدت ۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده است‌.

وی از آغاز توزیع بسته معیشتی جدید در فروشگاه رفاه برای جامعه هدف بهزیستی در قالب برنج، مرغ و روغن اشاره کرد و گفت: این بسته‌های معیشتی بسته به تعداد افراد زیرپوشش در خانواده توزیع می‌شود.

۱۳میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال در قالب طرح مواسات و کمک مومانه در هلال احمر چهارمحال و بختیاری جمع آوری و توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه پنج هزار و ۹۵۰ نفر زیرنظر جمعیت هلال احمر استان هستند، گفت: در این مدت ۱۳ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال کمک به این افراد در قالب بسته‌های معیشتی و بهداشتی کمک شده است.

سید احمد مرتضوی‌فرد افزود: این نهاد علاوه بر توزیع بستههای معیشتی در ارائه خدمات مختلف از جمله راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع رسانی، آموزش و درمان و همچنین تولید ماسک فعال بوده است.

وی گفت: فعالیت‌های بشردوستانه این نهاد در ۳۰ بخش است که توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی گوشه کوچک این فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.