مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد: صادرات مرغ منجمد از این استان نسبت به سال گذشته 38 برابر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجد امسال با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ برابر شده است.

به گزارش جماران، دکتر محسن شانقی تسهیل در امور مربوط به صادرات را علت این افزایش عنوان کرد و افزود: ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در چهارماه سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده بود.

وی اظهار داشت: ۱۴۴ هزار و ۲۸۰ قطعه انواع ماهیان زینتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به کشورهای ترکیه، عراق و ارمنستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ برابر افزایش یافته‌است.

دکتر شانقی یادآورشد: ۲۲ هزار و ۸۰ قطعه ماهی زینتی در چهارماه سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده‌ بود.

وی افزود: ۵۰ هزار کیلوگرم آلایش مرغی از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهارداشت: ۲۳۲ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ نیز امسال از این استان به کشور ویتنام صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

دکتر شانقی افزود: ۴۵۵ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عراق صادر شده‌است.

وی ادامه داد: ۳۲۶ هزار گواهی بهداشتی حمل از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای مقابله با قاچاق برای حمل سه هزار و ۳۲۱ راس دام به خارج از استان مرکزی توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادرشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۳۰۴ گواهی حمل ۶ هزار و ۹۳۲ دام زنده به داخل استان نیز توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی و نظارت قرار گرفته‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.