دبیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: کرونا روزانه 100 میلیون ریال به آموزشگاه های آزاد کشور خسارت می زند.

دبیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: آموزشگاه های آزاد کشور پس از شیوع کرونا روزانه ۱۰۰ میلیون ریال خسارت دیدند.

به گزارش جماران، سید اسماعیل سید اشرفی روز جمعه در سفر به شهرکرد افزود: در کشور ۱۱ هزار و ۷۳۵ آموزشگاه آزاد فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد این آموزشگاه‌ها با مدیریت زنان است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد این زنان سرپرست خانوار هستند و ۹۵ درصد آموزشگاه‌ها در محیط‌های استیجاری فعال هستند، گفت: تعطیلی این آموزشگاه‌ها از اسفندماه به دلیل شیوع کرونا، باعث متضرر شدن مدیران آموزشگاه‌ها شده است.

دبیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه برآورد خسارت این آموزشگاه‌ها و به ستاد ملی کرونا نیز ارائه شده است، گفت: هنوز برای حمایت از این قشر برنامه‌ریزی خاصی نشده است.

سید اشرفی اظهار داشت: برای جبران خسارت این آموزشگاه‌ها پرداخت ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات تصویب شد که این میزان به ۶۰ میلیون ریال کاهش پیدا کرد و به دلیل مشکلات مختلف از جمله تامین وثیقه، نداشتن بدهی و یا چک برگشتی،برخی از مدیران از دریافت این تسهیلات منصرف شدند.

وی به انعقاد تفاهمنامه جدید با چهار بانک برای پرداخت تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در اختیار آموزشگاه‌های آزاد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.