سید حسین نژادحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی، به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد:موسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی،  مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

نژادحسینی، در توضیح این طرح خاطر نشان کرد: طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان "بهارانه کتاب ۹۹" با شعار "بهار کتاب هم‌زمان با بهار دل‌ها" با عضویت کتاب‌فروشی‌های استان همگام با سراسر کشور از شنبه ۲۰ اردیبهشت هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) تا سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح  کار خود را آغاز خواهد کرد. 

نژادحسینی گفت: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی ، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند، همچنین سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰هزار ریال است.

نژادحسینی افزود: تمامی کتابفروشی‌های چهارمحال و بختیاری می توانند با مراجعه به سامانه www.tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح توزیع یارانه کتاب اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، طرح "بهارانه کتاب ۹۹" به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.