به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پلیس فتای استان، سرهنگ مرتضی عسگری با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ارسال مطالب تهدیدآمیز برای وی، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: پس از بررسی و اقدامات فنی انجام شده توسط کارشناسان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در بازجویی‌های اولیه بیان داشت که حدود ۲ سال پیش از شاکیه خواستگاری کرد و پس از شنیدن جواب رد از وی، بعد از گذشت مدتی با جعل هویت و ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از وی درخواست دوستی کرده است، ولی چون شاکیه تمایلی به دوستی نداشت وی را تهدید کرده است.

وی، از معرفی متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی خبر داد و گفت: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا۶ ماه محکوم خواهد شد.

عسگری به هموطنان توصیه کرد، در صورت مواجهه با مزاحمت سایبری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به پلیس اعتماد کرده و به‌هیچ‌وجه اقدام به یافتن مزاحم با برقراری ارتباط، قرار ملاقات حضوری نداشته باشند و از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکزی فوریت‌های سایبری،با پلیس در ارتباط باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.