سرهنگ حسین صادقی روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در پی مراجعه فردی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده اولیه با هماهنگی مقام‌ قضایی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، مشخص شد متهم با استفاده از بستر اینستاگرام اقدام به تهدید شاکی با قصد اخاذی کرده است.

رییس پلیس فتا استان سمنان، با اشاره به حساسیت موضوع و بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی، تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری طبق مستندات جمع‌آوری شده و پیگیری‌های مستمر، متهم پرونده که هم‌دانشگاهی شاکی بود را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

صادقی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، اضافه کرد: متهم با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی معترف و اعلام کرد صفحه اینستاگرامی متعلق به یکی از دوستان وی است.

وی ابرازداشت: متهم نام کاربری و رمز عبور را از وی تحویل گرفته و مبادرت به ارسال پیام به قصد اخاذی از شاکی پرونده کرد، در نهایت پرونده به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

براساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.