به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مبارزه با اپیدمی ویروسی و میکروبی، محدودسازی و کنترل شدید رفت آمدها و خود مراقبتی از شیوه‌های اصلی کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی گفت: با توجه به ملاحظات مختلف، ایجاد محدودیت‌های طولانی مدت ممکن نبوده و با رفع محدودیت‌ها ارزش خود مراقبتی بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: همچنان خانه بهترین و امن ترین مکان برای در امان ماندن از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ است.

وی تاکید کرد: در صورت لزوم حضور افراد در بیرون منزل، رعایت نکات بهداشتی دست‌ها، بهداشت تنفسی و حفظ فاصله ایمن با دیگران ضرورت می‌یابد.

وی ادامه داد: در برآوردها، مدل سازی ها و پیش بینی‌ها بیماری کووید ۱۹، شروع و انتقال بیماری بیشتر از طریق ازدحام جمعیتی گزارش شده و با ادامه روند شیوع بیماری، بر اساس شرح حال گرفته شده از بیماران و تحقیقات ۹۰ درصد سرایت ها در محافل خانوادگی و گردهمایی‌های فامیلی اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در شرایطی که شلوغی خیابان‌ها کنترل و محدودیت‌های تردد و فعالیت‌های اصناف برای پیشگیری از همه گیری بیماری اعمال شده است، افرادی بی توجه به هشدارهای بهداشتی همچنان اقدام به برگزاری محافل خانوادگی می‌کنند و این در حالی است که خطر ابتلاء در مواجهه‌های طولانی مدت و صرف وعده‌ای غذایی و تماس با اشیا مشترک آلوده در محافل خانوادگی، خیلی بیشتر از مواجه‌های اتفاقی در اجتماع است.

وی گفت: سه هزار محتوای آموزشی در سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اوایل اسفند ۹۸ لغایت روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری بارگذاری شده است.

وی تاکید کرد: از امکانات سامانه آموزش مجازی می‌توان به قابل مشاهده بودن هرگونه محتوا آموزشی در قالب مولتی مدیا، فیلم و… و امکان آپلود توسط اساتید و ارائه هر نوع تکلیف از سوی این عزیزان و پاسخ گویی دانشجویان و طراحی و برگزاری آزمون الکترونیکی و شرکت در آزمون الکترونیکی دانشجویان و امکان ایجاد تالارهای گفت و گو و مباحث اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: نحوه استفاده از این سامانه‌ها توسط معاونت آموزشی مدیریت شده و اطلاع رسانی در گروه‌ها و کانال‌های فعال دانشجویی و هیئت علمی و فایل نحوه استفاده از سامانه در سایت قرار گرفت و نامه نگاری‌های مربوطه با تمام دانشکده‌ها انجام و جلسات مختلف و کارگاه‌های آموزشی برگزار و ضمن تشریح نحوه بارگذاری اطلاعات، اعضای هیئت علمی بالینی و علوم پایه با نحوه کار با سامانه آشنا شدند.

وی بیان کرد: ۱۴ کارگاه آموزشی آشنایی با آموزش مجازی برای ۸۷ نفر از اساتید بالینی برگزار و راهنمای نحوه تولید محتواهای آموزشی نیز به صورت فایل همراه با آموزش‌های تصویری بر روی سامانه‌های آموزشی و کانال‌های فضای مجازی بارگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.