ابراهیم رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان از ۱۶ فروردین‌ماه با رصد مشکلات سد راه آموزش آنلاین سعی در برطرف کردن این اشکالات کرد و امروز می‌توان اعلام کرد وضعیت آموزش الکترونیکی دانشگاه آزاد به درجه مطلوبی رسیده است.

وی گفت:تاکنون بیش از ۹۰ درصد استادان کلاس‌های مجازی خود را شروع کردند و بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان مقاطع مختلف در کلاس‌های مجازی شرکت کردند.

رحیمی داشت: چالش اصلی آموزش غیرحضوری در چهارمحال و بختیاری، دسترسی نداشتن بسیاری از دانشجویان به بستر اینترنت و یا بضاعت نداشتن آنها در تهیه ملزومات آن است، به‌ طوری‌که بسیاری از آنها ناچار هستند کیلومترها راه طی کرده تا به کمک دفترهای خدمات اینترنت به اطلاعات کلاس دسترسی پیدا کنند.

به گفته وی، این مشکل هم روند اطلاع‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند و هم باعث دلسردی این قشر از دانشجویان می‌شود.

رحیمی درباره اقدامات دانشگاه برای رفع این مشکل تصریح کرد: این دانشگاه برای رفع این مشکل، کلاس‌های آنلاین را به صورت فایل‌های آموزشی ضبط و به صورت آفلاین در سامانه دانشگاه بارگذاری می‌کند و  دانشجویانی که موفق به شرکت در کلاس‌های آنلاین نشدند به راحتی می‌توانند این فایل‌ها را از سایت دانشگاه دانلود کنند.

به گفته وی، همچنین این فایل‌ها به صورت سی دی (CD)و دی وی دی (DVD)نیز آماده می‌شوند و بدست دانشجویانی که حتی نمی‌توانند از فایل‌های آفلاین استفاده کنند، قرار می‌گیرد. 

رحیمی، در پایان به برگزاری امتحانات این ترم به صورت حضوری اشاره کرد و گفت: کلاس‌های این ترم در ابتدا به صورت حضوری برگزار شد و کلاس‌های عملیاتی و محاسباتی بعد از بازگشایی دانشگاه با ساعات کاری بیشتر مجدد از سر گرفته خواهد شد.

به گفته وی، همچنین به منظور تکمیل دوره آموزشی در صورت نیاز کلاس‌های حضوری برای کسانی که نتوانستند در کلاس‌های الکترونیکی شرکت کنند، برگزار خواهد شد و امتحانات این ترم به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، هشت هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی فعالیت علمی پژوهشی خود را با بیش از ۱۷۰ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت، ۳ نفر عضو هیأت علمی نیمه وقت و بیش از ۳۰۰ نفر عضو حق‌التدریس در ۷۵ رشته آموزشی ادامه می‌دهند و تاکنون بیش از۳۶ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.