حجت الاسلام حسن امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه عمرانی پس از ۱۰ سال با تلاش هیات امنای امامزاده، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پس از تصویب طرح بازسازی این بقعه متبرکه آغاز شد.

وی اظهار داشت: طرح بازسازی بقعه متبرکه این امامزاده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهیه و پس از تصویب در شورای فنی استان در دفتر حفظ و احیای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تصویب شد.

به گفته وی، برای توسعه گردشگری این مکان زیارتی اجرای طرح کشت گل محمدی با همکاری بخش خصوصی در پایین دست بعقته متبرکه نیز آغاز شده است.

امیری افزود: زمین های پایین دست این بقعه به مدت ۶ سال به مجری طرح کشت گل محمدی اجاره داده شده است.

وی، از برون سپاری مدیریت محوطه و حاشیه این امامزاده که همه ساله پذیرایی هزاران نفر گردشگر و زائر است، خبر داد و گفت: محوطه‌سازی، تکمیل طرحهای عمرانی در حاشیه این بقعه از جمله سرویس بهداشتی از دیگر فعالیت‌های است که برون سپاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، از اجرای ۵۰ پروژه عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه استان در سال‌ گذشته خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل، تعمیر و نگهداری، توسعه، بازسازی، مقاوم سازی و مرمت این اماکن بوده است.

به گزارش ایرنا، اثر ملی بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بلداجی شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری اردی‌بهشت ۱۳۹۴تخریب شده بود.

بنای اولیه بقعه آن مربوط به دوره تیموریان تا قاجاریه است.

بقعه تاریخی امامزاده بر روی کوهی به نام "حمزه‌علی" در ۵ کیلومتری شهر بلداجی و ۶۵ مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی(ع) بلداجی ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۲۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.