نادر فلاحی روز دوشنبه اظهارداشت: در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان وزیر معین برگزار شد، بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل به عنوان تکلیف اصلی استان تعیین شد.

او با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان اردبیل در سال ۷۸ تدوین شده ، تشریح کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در بخش‌های مختلف، این طرح نیازمند به‌روزرسانی و بازنگری در راستای توسعه استان است.

وی به واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت:‌ باید بازنگری این طرح به صورت راهبردی و عملیاتی در بازه زمانی سه ماهه انجام شود.

فلاحی اظهارداشت: با توجه به تاکید استاندار اردبیل مبنی براستفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی بومی اردبیل برای بازنگری این طرح، با حمایت‌های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، این مهم به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

او بیان‌کرد: تمام بخش‌ها اعم از گردشگری، میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، گردشگری مجازی، امتیاز مرزی بودن، گردشگری سلامت، آبدرمانی‌ها، ویژگی‌های فرهنگی، آئینی، عشایری، بوم‌گردی، عزاداری و سایر حوزه‌ها در بازنگری طرح لحاظ خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح جامع گردشگری استان خبر داد و افزود:‌ آماده پرداخت اعتبارات در نظر گرفته پس از عقد قراداد هستیم.

فلاحی مهم‌ترین شاخصه در بازنگری این طرح را تدوین بستههای سرمایه‌گذاری برای هر منطقه برشمرد و اظهارکرد: نقش تمامی بخش‌ها اعم از دولتی، بخش خصوصی، سیستم بانکی و هر یکی از نهادهای مربوطه باید در این بازنگری مشخص شود.

اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین‌شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.