به گزارش خبرگزاری مهر، سید امین قاسمی روز چهارشنبه در دیدار با منتخب مردم بروجرد و اشترینان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بروجرد با توجه به وجود ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی کم نظیر و جاذبه‌های طبیعی دیدنی، یکی از مناطق گردشگر پذیر استان محسوب می‌شود.

وی به نامگذاری بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: با توجه به صنعت قدیمی ورشوسازی در این دیار، تلاش‌های زیادی صورت گرفت که با موافقت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو نامگذاری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به مرمت برخی از خانه‌های تاریخی و مساجد بروجرد و همچنین ساماندهی مناطق گردشگری ونایی و گلدشت این شهرستان در دو سال اخیر عنوان داشت: در این زمینه با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستیم که انتظار می‌رود نمایندگان استان نسبت به جذب اعتبارات بیشتر اداره کل میراث فرهنگی را یاری دهند.

قاسمی اضافه کرد: شهرستان بروجرد ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه بوم گردی دارد که در این رابطه آمادگی داریم نهایت همکاری را با بخش خصوصی به منظور ارائه تسهیلات و صدور مجوزهای قانونی داشته باشیم.

وی به ساخت ۲۰۰ تابلوی راهنمای گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: این تابلوها به زودی در شهرهای مختلف استان نصب خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1409268
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.