علیرضا آبرود روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت:دانشجویانی که سقف وام دانشجویی صندوق رفاه را دریافت نکرده‌اند، با تامین اعتبار و درخواست مجدد می‌توانند، سقف مجاز را دریافت کنند و ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل برای بازپرداخت وام اقدام کنند.
وی، با عنوان اینکه سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور با سایت صندوق رفاه وزارت علوم مرتبط است، گفت: دانشجویان برای دریافت وام صندوق رفاه می‌توانند به پرتال دانشجویی سایت bp.swf.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

رییس دانشگاه پیام نور استان، در خصوص دیگر وام‌های شهریه دانشگاه نیز گفت: دانشگاه پیام‌نور برای کاستن از دغدغه دانشجویان این دانشگاه با توجه به وضعیت دشوار موجود، وام‌های مختلفی را علاوه بر وام‌های مستمر صندوق رفاه وزارت علوم، در نظر گرفته و هم اکنون تمامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور می‌توانند از طریق بانک انصار و قرض الحسنه مهر وام شهریه دریافت کنند.

آبرود خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان طی تفاهمنامه‌ای با بانک رسالت استان منعقد کرده است و دانشجویان از طریق این بانک نیز می‌توانند برای دریافت وام دانشجویی اقدام کنند.
وی، با عنوان اینکه علاوه بر آن وام فرهنگی برای حافظان کل قرآن نیز، به تمام حافظان قرآن کریم در دانشگاه پیام‌نور اختصاص یافت، اظهار داشت:در سال گذشته در حوزه وام‌های تحصیلی، برای پرداخت شهریه از طریق بانک انصار و بانک قرض‌الحسنه مهر برای دانشجویان دکترا تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال، برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی تا سقف ۲ میلیون تومان در سال با کارمزد۱.۴(یک و ۴ دهم درصد) و یک ضامن پیش‌بینی شد و این روند در سال ۹۹ نیز تداوم خواهد یافت.
آبرود، در رابطه با بازپرداخت این وام‌ها افزود: دانشجویان از زمانی که وام را دریافت می‌کنند، تا یکسال برای بازپرداخت فرصت دارند و پرونده وام آنها با همان ضامن برای سال‌های بعد نیز لحاظ خواهد شد و نیاز مجدد به حضور ضامن برای دریافت وام در سال‌های بعدی نیست.

به گزارش ایرنا، اسفندماه ۹۸ همزمان با شروع ترم دوم سال تحصیلی گسترش بیماری کرونا در ایران شدت گرفت و تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را با خود به همراه داشت.

در این میان که تاریخ ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تا ۱۰ اسفند ماه ۹۸ بود که بدلیل اتفاقات اخیر و گسترش این ویروس وزارت علوم تصمیم به تمدید ثبت‌نام وامهای دانشجوی جهت رفاه حال دانشجویان تا پایان فروردین ماه ۹۹ گرفت.

برای بار سوم ثبت‌نام این وام‌ها تمدید و صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاهها اعلام کرد که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه می‌توانند برای انواع وام‌های دانشجویی اقدام کنند. 

چهارمحال و بختیاری در دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.