حجت الاسلام حسن امیری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با شیوع کرونا برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان به صورت مجازی در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در خصوص ظرفیت بقاع متبرکه استان چپهارمحال و بختیاری در مسیر تولید، گفت: موقوفات و بقاع متبرکه نقش ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: به دنبال فرآوری پشم در استان هستیم که کارخانه آن ۱۰ تا ۱۵ سال است تعطیل شده است و با توجه به اینکه این استان در دامپروری توسعه یافته است، اوقاف و امور خیریه به این سمت حرکت کرد تا بتواند در اشتغال نیز مؤثر واقع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تولید گیاهان دارویی، محصولات باغی، پرورش دام را از برنامه‌های مهم برشمرد که در راستای تولید توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسن امیری افزود: در حال پیگیری هستیم تا مجوزات لازم را اخذ کنیم و مشاغلی که دچار آسیب شدند در خصوص بخشش اجارات به مستاجرین آنها کمک کنیم.

۲۹۳ سند برای موقوفات چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حوزه عمرانی در استان اقداماتی را آغاز کردیم در این راستا پروژه احداث ساختمان امامزاده حمزه علی که ۱۰ سال به تعویق افتاده بود از ۱۰ روز پیش شروع شده و برای طرح مشاور گرفته شده و میراث فرهنگی کشور آن را تأیید کرده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی دیگری برای امامزاده‌های مختلف استان از جمله باباپیراحمد، سبز پوش و احمدبن موسی تعریف شده که امید است بتوان با کمک خیرین آنها را انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته برای ۲۹۳ موقوفه سند گرفته شد و اکنون ۷۰ درصد موقوفات استان دارای سند هستند.

۵۰ پروژه عمرانی در امامزادگان چهارمحال و بختیاری انجام شده است

وی بیان کرد: در سال گذشته در استان ۴۰ موقوفه در سامانه اوقاف ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۵۰ پروژه عمرانی در امامزادگان استان در سال گذشته انجام شده است، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند در جوار موقوفات سرمایه‌گذاری کنند که اکنون مجموعه پرورش گل محمدی در جوار امامزاده حمزه علی در حال انجام است.

حجت الاسلام حسن امیری ادامه داد: خدمات نذورات به صورت الکترونیکی شده که بیش از ۵۰۰ شماره حساب برای امامزادگان استان باز شده است تا بتوان نذورات را از طریق الکترونیکی پرداخت کرد.

تولید ۲۰۰ هزار ماسک به همت اوقاف در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در سطح شهرستان، گفت: این مسابقات از طریق سایت ثبت نام می‌شود و تا شانزدهم خرداد برای ثبت نام فرصت باقی است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات اوقاف و امور خیریه در راستای مقابله با کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله با کرونا استفاده کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۲۰۰ هزار ماسک، دستکش و گان در بقاع متبرکه از ابتدای شیوع کرونا در استان چهارمحال و بختیاری تولید شده است که در میان نیازمندان استان توزیع شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار لیتر آب ژاول نیز توسط اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری تهیه شد و برای ضدعفونی اماکن و بقاع متبرکه مصرف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه خیران نقش مهمی در اجرای پروژه‌های اوقاف دارند، بیان کرد: خیران با همیاری برای تکمیل پروژه‌های اوقاف می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان و خدمات رسانی بیشتر به زائران در امامزاده‌ها ایفا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.