حسن آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده  و توافق به عمل آمده با مرکز فناوری اطلاعات و اداره کل آموزش و پرورش، طرح اتصال این تعداد مرکز آموزشی به اینترنت قبل از شروع امتحانات درسی عملیاتی خواهد شد.
به گفته وی، با توافق انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی شامل یک سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می‌شود، که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه، به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری، به اتصال ۲۷۰ مدرسه روستایی به شبکه اینترنت تاکنون اشاره کرد و گفت: امسال تعداد مدارس هوشمند استان به  ۶۸۰ مدرسه افزایش خواهد یافت و دانش‌آموزان برای استفاده از اطلاع‌رسانی و آموزش نوین هوشمند، محدودیتی نخواهند داشت.

آقایی، هزینه هوشمندسازی مدارس روستایی استان را رایگان و هزینه آن را بر عهده دولت دانست و تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا موجب افزایش آمار ارتباطات و مصرف اینترنت در این استان شده،که تاکنون کمترین میزان قطعی و اختلال اینترنتی در استان گزارش شده است.

به گفته آقایی، تاکنون بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است، که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی است.

وی، تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت را ۶۷۰ روستا اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۶۶۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند و در ۵ روستای دیگر نیز یک مرکز ارتباطی فعال است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۰۷هزار دانش‌آموز در بیش از دو هزار و ۴۰۰ آموزشگاه است که حدود ۶۳ درصد مدارس استان در مناطق روستایی قرار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.