حسن آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از پوشش خدمات تلفن همراه و اینترنت در ۹۵ درصد از راه های اصلی و فرعی استان  خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده ای از نقاط سخت گذر و کوهستانی استان در دولت دوازدهم از امکانات ارتباطات نوین برخوردار شدند.   

به گفته وی،  هم اینک بیشتر مناطق روستایی پرجمعیت  در این استان، مشترک اینترنت پرسرعت(ADSL) هستند که خدمات دولت الکترونیک از جمله دریافت قبوض آب ، برق ، گاز و خدمات بانکی از طریق تلفن های ثابت در روستاها انجام می شود. 

به گفته وی ، مشترکان اینترنت پرسرعت در صورت بروز اختلال، با پشتیبانی شرکت مخابرات استان و یا شماره تلفن ۲۰۲۰ تماس بگیرند. 

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد شماره تلفن های ثابت نصب شده در استان را ۲۵۴ هزار شماره عنوان کرد و گفت: هم اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۶.۸ درصد است که نسبت به استانهای هم ردیف در وضعیت مطلوبتری قرار دارد. 
آقایی از فعالیت ۱۶۸ مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا ( اینترنت پرسرعت) در استان خبر داد و گفت: هم اینک ۶۸ هزار کد ADSL به مشترکین خدمات رسانی می کند. 
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری طول جاده های تحت پوشش همراه اول در استان را ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۹۳ سایت خدمات همراه اول ارائه می شود. 
آقایی تاکید کرد : همچنین برای بالا بردن ظرفیت ارتباطات بین شهری در استان حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری شهری و یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری اجرا شده است. 

 آقایی همچنین از حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در استان از  ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: در راستای اجرای این برنامه در قبوض برخی شهرهای استان به صورت کتبی و درج شده و برای  سایر مناطق استان نیز اطلاع رسانی  شفاف در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، صرفه جویی در مصرف کاغذ را مهمترین هدف حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت اعلام کرد و افزود: بدین ترتیب مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۲۰۰۰ از قبوض میان دوره و پایان دوره خود اطلاع کسب کنند.

وی، عمده پروژه های فیبر نوری در دست اقدام را در منطقه لردگان - فارسان - کوهرنگ و شهرکرد اعلام کرد و گفت: راه اندازی سیستم ۴G تلفن همراه  در سایت شیخ  علیخان  منطقه کوهرنگ و سیستم ۴G تلفن همراه در سایت جاده سامان  و سیستم ۴G تلفن همراه در سایت روستای وانان از بخش لاران از عمده طرح های تکمیل  و بهره برداری شده در نیمه نخست امسال است. 

آقایی،  نصب و راه اندازی سیستم G۲ وG۴ در روستای ده سوخته  لردگان و آغاز عملیات حفاری و اجرای فونداسیون  سایت های  جدید امام زاده حسن لردگان و سایت های یحیی آباد فرخشهر و روستای دشتی سامان از دیگر اقدامات امسال شرکت مخابرات  استان عنوان کرد. 

به گزارش ایرنا، ۲۵۴ هزار تلفن ثابت و بیش از ۸۴۵ هزار شماره همراه در چهارمحال و بختیاری فعال است

۲۰۹۷/۶۱۹۹



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.