حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته که جایگزین خطبه های نماز جمعه در روزهای شیوع کردنا شده است،افزود: پرتاب موفقیت‌آمیز موشک سپاه پاسداران نشان داد که ایران در اوج اقتدار است و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها به فضل الهی، در برابر دشمنان و شیاطین زمان پیروز است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط متاثر از ویروس کرونا در آمریکا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا اگر چه جهانی و فراگیر است، اما آمریکا این شیطان زمان را در هم شکست و نشان داد که ادعای قدرت علمی و امنیتی آن پوچ و توخالی است.

نکونام ادامه داد: این در حالی است که ویروس کرونا برای ایران اسلامی یک آزمون الهی به شمار می‌رود که نه تنها ما را تضعیف نکرد بلکه به اقتدار دفاعی و عمومی کشور منجر شد و نشان داد در چنین شرایطی هم می‌توان با پرتاب موشک اقتدار خود را به همگان ثابت کنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: امسال ماه رمضان متفاوتی را تجربه می‌کنیم به گونه‌ای که اگر در سال‌های گذشته مردم را به حضور گسترده در مساجد و اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم دینی و عبادی تشویق می‌کردیم ،امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، باید مردم را به فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت کنیم.

نکونام افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای ترک عبادت و انجام شعائر دینی نیست بلکه به این معنا است که مردم می‌توانند در مساجد حضور پیدا کنند اما باید مسائل بهداشتی و توصیه‌های پزشکی را با جدیت رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد را می‌توان با رعایت توصیه‌های مواد بهداشتی فعال نگه داشت، تصریح کرد: مسجد می‌تواند به پایگاه اجتماعی برای مردم نیکوکار و خیران تبدیل شود و ائمه جماعات نیز با حضور خود پاسخگوی سوالات مومنان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، افطاری دادن را از آداب مهم ماه مبارک رمضان دانست و گفت: مردم در چنین شرایطی افطاری دادن را فراموش نکنند و تلاش کنند افطاری‌ها را با اولویت فقرا و افراد نیازمند توزیع کنند.

نکونام به خطبه شعبانیه پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز اشاره کرد و گفت: بکوشیم دین سالم داشته باشیم و از فرصت ماه مبارک رمضان برای نزدیک شدن به پروردگار و تقویت باور به معاد و قیامت بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.