به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ اصفهان افزود:مردم فکر نکنند حضور داعش در ایران و انجام عملیات تروریستی در مرکز این کشور کار فوق العاده ای است چه بسا که در چند روز گذشته در قلب انگلستان با آن ادعای ابرقدرتی، داعش عملیات تروریستی انجام داد.
وی با اشاره به وجود مرزهای آبی و خاکی فراوان و حضور افراد با مسلک های مختلف در ایران اظهار کرد :با وجود همه اینها داعش توانست درایران برای یک بار غلطی را انجام دهد.
وی افزود این اتفاق امتحان الهی بود تا نشان دهد اگر مدافعان حرم نبودند داعش تا کنون حملات بیشتری را در ایران انجام می دادند همانگونه که دفاع مقدس هم امتحان و بلایی بود تا باعث رشد شود و ما برای دفاع از دین، کشور، مذهب و دیگر موارد آن‌قدر می‌جنگیم تا به شهادت برسیم.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) افزود:همه ائمه کریم هستند اما امام مجتبی(ع) در خصوص رسیدگی به فقرا از جانب خداوند توفیق بیشتری داشتند لذا ایشان را کریم اهل البیت می گویند.
وی گفت: در خصوص امام مجتبی(ع) و عظمت ایشان زیاد حرف زده نمی شود ،اما ایشان بازوی محکم امیرالمومنین در جنگ بودند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آغاز هفته کرامت گفت:فکر نکنید صدقه دادان آداب خاصی دارد ، هرکس آنچه در راه خدا بدهد صدقه است حتی هر کار خوبی که برای رضای خدا انجام شود صدقه است و مردم با صدقه دادن روزه و اعمال خود در این ماه را محکمتر کنند.
وی همچنین با اشاره به شب های قدر پیش رو اظهار کرد: شب قدر شب بزرگی است و سرنوشت آدم در این شب معین می شود و اگر انسان در این شب با خلوص به درگاه خداوند برود دعایش مستجاب خواهد شد.
امام جمعه اصفهان روزه ،صدقه دادن در ماه رمضان ،دوست داشتن خدا ، مداومت بر عمل صالح و استغفار را از عوامل دوری شیطان از انسان ذکر کرد.
/ 6022 / 8116/خبرنگار: کاظم قانع - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.