حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در رزمایش مومنانه که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، افزود: همانطور که امروز ار دوران ۸سال دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی کشور در حماسه‌آفرینی و حلق صحنه‌های زیبای ایثار و از خودگذشتگی یاد می‌شود، آیندگان نیز از ایثار و کمک همدلانه مردم در شرایط کرونایی امروز با افتخار یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در جای جای استان در شهرها و روستاهای مختلف شاهد کمک‌های همدلانه و مومنانه مردم هستیم و این موضوع همزمان با ماه مبارک نیز به اوج خود می‎رسد.

نکونام با بیان اینکه مردم ایران تربیت شده مکتب اهل بیت(ع)، هستند، اظهار داشت: این فرهنگ سبب شده در هر برهه از زمان که نیاز به کمک مردم باشد، فعالانه در صحنه حضور پیدا کنند.

امام جمعه شهرکرد، شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانست و گفت: مردم ایران اسلامی با لبیک‌گویی به فرمان ولی امر خود وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از فعالیت مساجد استان خبر داد و گفت: اگر چه نماز جماعت به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه نمی‌شود اما مومنان و روزه‌داران می‌توانند خلوتگاه‌های خود را در مساجد داشته باشند و به انجام امور دینی خود بپردازند.

به گزارش ایرنا، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.