الله‌کرم نصیری روز سه‌شنبه در جلسه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تعداد اصناف فعال در این استان را ۴۳ هزار صنف عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳هزار واحد صنفی از نظر ستاد مبارزه با ویروس کرونای استان، صنوف پُرخطر و ۴۰ هزار مابقی واحد کم‌خطر تشخیص داده شده است.

وی، از ثبت‌نام حدود ۲۰ هزار از واحدهای صنفی کم‌خطر برای دریافت کدرهگیری بهداشتی از مرکز بهداشت استان خبر داد و تاکید کرد: آخرین مهلت دریافت کد رهگیری اصناف در استان ۲۹ فروردین تعیین شده است و به هیچ عنوان این فرصت قابل تمدید نیست.

نصیری، تعداد اتحادیه‌های اصناف استان را ۵۹ اتحادیه ذکر کرد و افزود:براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ، روسای اتحادیه‌های اصناف مکلفند تا قبل از زمان مقرر، نسبت به دریافت کدرهگیری صنوف زیر مجموعه خود اقدام کنند و در غیر این صورت، افراد خاطی به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون معرفی خواهند شد.   

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای گام دوم مقابله با ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری هوشمند، ۵۰ گروه بازرسی و نظارت بر بازار استان از روز شنبه بیست و سوم فروردین فعال شده است که با جدید در بازار برای جلوگیری از ویروس کرونا انجام وظیفه خواهند کرد.

به گفته وی، این گروه‌ها شامل بازرسانی از نیروی انتظامی، تعزیزات حکومتی، اتاق بازرگانی، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی هستند که  با توجه به آغاز به کار صنوف کم‌خطر، چنانچه در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و یا بازگشایی صنوف پرخطر، مواردی را مشاهده کردند، اصناف متخلف برخورد قانونی خواهند کرد.

نصیری تصریح کرد:متصدیان و کارفرمایان صنوف کم‌خطر و کارخانه‌های استان باید در زمان باقی مانده به سایت Salamat.gov.ir مراجعه کنند و با انتخاب شغل مدنظر از بین مشاغل فهرست شده و دادن عهد خود اظهاری مبنی بر نداشتن علائمی از بیماری کووید ۱۹، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در سامانه خودارزیابی کرونا ،ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در این جلسه، از ممنوعیت ورود گوشت مرغ از استان‌های همجوار به این استان تا اطلاع ثانویه خبر داد و تاکید کرد: کشتارگاه‌های طیور نیز ملزم به فعالیت شبانه‌روزی در کشتار، بسته‌بندی و انجماد کردن مرغ تضمینی خریداری شده با همکاری پشتیبانی امور دام استان با حداکثر ظرفیت هستند.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این کارگروه از فراوانی و تامین کالاهای اساسی و ثبات قیمت اقلام مورد نیاز خانوارها در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت:هم اینک تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها در بازارهای استان موجود است و قیمت‌ها نیز ثبات دارد.
سجاد رستمی، از تشدید بازرسی‌ها، کنترل و نظارت بر بازار استان توسط بخش بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: افزون بر ۵۹۱ تن برنج خارجی ، ۵۹۱ تن شکر با قیمت مصوب و به مقدار کافی گوشت مرغ و قرمز برای ماه مبارک رمضان ذخیره‌سازی و آماده توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.