اقبال عباسی روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، از عرضه ۹۰۰ قطعه مرغ به بازار و جوجه‌ریزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مرغداری‌های استان در ماه‌های پایان امسال خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در این استان پایین‌تر از نرخ مصوب تعیین شده دولتی عرضه می‌شود.
وی، نبود هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه کالای شکر و برنج وارداتی دانه بلند در استان را یادآور شد و تصریح کرد: با ذخیره‌سازی مناسب این دو کالای اساسی و پر مصرف در استان، امسال تا پایان سال هیچ کمبودی در توزیع برنج، گوشت منجمد و شکر وجود نخواهد بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، تنها کمبود احساس شده استان را لاستیک (رنگ ۱۶) نیسانی و مینی‌بوسی و برخی از لوازم خودرویی اعلام و تاکید کرد: با مکاتبات انجام شده با تنظیم بازار کشور  عرضه و تقاضای این دو قلم کالا نیز در استان  بزودی متعادل خواهد شد.  

عباسی، نظارت همگانی بر بازار را مهم ارزیابی کرد و گفت: گروه‌های نظارت بر بازار این استان در ماه‌های پایانی سال نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد موظفند تا با افزایش گروه‌های بازرسی از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی، ناوگان حمل و نقل مسافربری و اصناف جلوگیری کنند.

عباسی اظهار داشت: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری موظفند معایب این طرح را رصد، شناسایی، کنترل و برای رفع آن راهکار علمی ارائه کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: عمده مشکل در اختلال عرضه و تقاضا بازار، نبود مدیریت منسجم در سیستم توزیع است که باید ساماندهی و این مدیریت منسجم شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: در ۲۰ روز گذشته ۵ هزار و ۵۹۲ پرونده برای متخلفان کالا در این استان تشکیل و در حال رسیدگی است.

بیژن بهرامی افزود: همچنین در یک ماهه گذشته امسال بیش از ۱۶۰ گشت نظارت مشترک با سازمات تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی انجام شده ۴۲۸ پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گفته وی، بیشترین تخلف‌های حوزه بازار این استان در بخش ارزاق عمومی و مواد غذایی و میوه بوده است که گران‌فروشی، تقلب، قاچاق، عرضه خارج از شبکه و نداشتن برچسب قیمت تخلفات صنفی از جمله این تخلفات است و در صورت مشاهده برخورد قانونی می شود.
وی گفت:گشت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول سال فعال است و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در ذخیره و انبار کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و قیمت ارزاق عمومی نیز به صورت کامل کنترل می‌شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ناظران سازمان صنعت معدن و تجارت همواره بر بازار نظارت دارند که در کنار این نظارت مستمر، مردم نیز شکایت های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع می‌دهند.
به گزارش ایرنا، اکنون ۱۶۶ اتحادیه ، ۹ اتاق اصناف و بیش از ۳۳هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

تامین و ذخیره‌سازی بیش از یکهرار و ۲۰۰ تن میوه روزهای پایان سال شامل ۸۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن محصول سیب درختی با اولویت خرید سیب محصول داخل استان با مباشرت سازمات تعاون روستایی از مصوبات اصلی کارگروه تنظیم بازار استان  بود.

 
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.