مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه‌ها شامل بازرسانی از نیروی انتظامی، تعزیزات حکومتی، اتاق بازرگانی، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز به کار صنوف کم‌خطر از ۲۳ فروردین، چنانچه در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و یا بازگشایی صنوف پرخطر، مواردی مشاهده شود با اصناف متخلف برخورد و صنف متخطی پلمب می‌شود.

شیرانی تصریح کرد: متصدیان و کارفرمایان صنوف کم‌خطر و کارخانه‌های استان از روز بیست و سوم فروردین باید به سایت Salamat.gov.ir مراجعه کنند و با انتخاب شغل مدنظر از بین مشاغل فهرست شده و دادن تعهد خود اظهاری مبنی بر نداشتن علائمی از بیماری کووید ۱۹، نداشتن مسافرت طی ۲هفته گذشته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نداشتن مراقبت و پرستاری از بیمار مبتلا به کرونا ویروس در سامانه خودارزیابی کرونا ،ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با ثبت‌نام صنوف در سامانه جهت دریافت کد رهگیری برای آغاز فعالیتشان،متعهد به رعایت بهداشت فردی، پوشیدن ماسک، دستکش و استفاده مرتب از مواد گندزدایی و ضدعفونی کننده دست و سطوح می‌شوند.
شیرانی ،با بیان اینکه سیستم بهداشتی در تامین آب ژاول برای ضدعفونی سطوح به اصناف کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: با این وجود تامین محلول‌های ضدعفونی دست بر عهده خود اصناف است.
وی افزود: از نکات مهم و قابل توجه برای بازگشایی مشاغل کم‌خطر و کاهش احتمال شیوع بیماری کرونا، رعایت فاصله دست‌کم ۲ متری، کمتر از ۱۵ دقیقه در فضای بسته با مشتریان در ارتباط بودن، رعایت نوبت‌دهی برای تجمع نکردن مشتریان به طور همزمان در یک محل و رعایت نکات بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، ‌ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده  است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.