سیاوش نظری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان صادرات افزون بر ۴۶ میلیون و ۸۶ هزار و ۷۴۳دلار از طریق گمرک استان و ۳۶میلیون و ۶۹۵ هزار و ۶۳۹ دلار مابقی نیز از سایر گمرکات کشور صادر شد، که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش یافت. 

وی، با بیان اینکه امسال برای بخش عمده‌ای از صادرات کالاهای غیرنفتی از این استان هدفگذاری شده است، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در بخش صنایع  بزرگ و متوسط استان در سال جهش تولید، میزان صادرات غیرنفتی استان افزایش خواهد داشت.
به گفته وی، پارسال ۲۴ میلیون و ۴۷۱ هزارو ۷۹۶ دلار انواع ماشین‌آلات خطوط تولید و مواد اولیه واحدهای صنعتی وارد استان شد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش محسوس داشته است.

نظری تصریح کرد:‌ تولید محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۰ ردیف کالایی به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هندوستان،‌ ترکیه، رومانی، آذربایجان، کویت، پاکستان و امارات متحده عربی صادر می‌شود.
به گفته وی، ‌چهارمحال و بختیاری توان صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار کالا به کشورهای دیگر را دارد.

به گزارش ایرنا ، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این حوزه فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.