سید راشد جزایری روز دوشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این افراد با مراجعه به سامانه Salamat.gov.ir و با وارد کردن مشخصات فردی خود وضعیت سلامتشان نسبت به موارد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا پیگیری کردند.

به گفته وی،مردم استان با مراجعه به این درگاه و پاسخ به ۴ سوال، روزانه وضعیت سلامت خود را گزارش می‌دهند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات مراقبتی و حمایتی به سطوح بالاتر به مراکز درمانی مشخص ارجاع داده شوند.

وی افزود: همچنین کارزار بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است که در این راستا یکهزار تیم ۲ نفره ساماندهی شده است.
جزایری یادآور شد: این اقدام در ۳ مرحله، عملیات آموزش الکترونیک، غربالگری، درمان و پیگیری، تیم‌های بسیج ملی مبارزه با کرونا و بسیج ملی اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی عمومی است. 
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خودروهای حامل فرآورده‌های گوشتی از استان‌های مجاور و شمال کشور، هنگام ورود به چهارمحال و بختیاری باید مورد نظارت بیشتری قرار گیرند.
جزایری گفت: کمبود وسایل حفاظتی برای کادر درمان از مهمترین دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.
این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.