مهرداد قطره سامانی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر روز شنبه ۲۴ اسفند با ورود یک سامانه بارشی به استان، در مناطق کوهرنگ و فارسان بارش حدود ۳۰ میلیمتر باران و در شهرستان‌های بن و سامان نیز حدود ۶ میلیمتر باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این بارش‌ها تا روز یکشنبه تداوم خواهد داشت و پس از آن در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود.

قطره سامانی همچنین از کاهش محسوس دما برای روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: این موضوع سرمازدگی باغات استان را تهدید می‌کند که می‌طلبد برای جلوگیری از آن باغداران تمهیدات لازم را در این خصوص به کار گیرند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در همین مدت وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در اتفاعات نیز شکل می‌گیرد و توصیه می‎شود افراد از صعود به ارتفاعات، حاشیه رودخانه‌ها و مناطق پرخطر خودداری کنند.

قطره سامانی، میانگین بارش‌های سال آبی جاری ( یکم مهر تا ۲۲ اسفند) استان را ۳۲۴ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۵ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.