فرشید شبانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هجوم ملخ‌ها به بیش از ۲۰ شهرستان در استان خوزستان افزود: احتمال هجوم ملخ‌ها از سمت لردگان و بازفت در استان چهارمحال و بختیاری نیز وجود دارد.

وی اظهارداشت: از دهه ۶۰ تاکنون هجون ملخ‌ صحرایی به استان وجود نداشته است و امسال نیز برای مقابله و پیشگیری از این آفت، سم مورد نیاز خریداری شده است.

شبانی، به کمبود اعتبار برای خرید سم مورد نیاز برای مقابله با ملخ صحرایی و آفت درختان اشاره کرد و گفت: بالا بودن قیمت سم و کمبود اعتبار از مشکلات جهادکشاورزی استان است.

به گزارش ایرنا، ملخ‌های صحرایی در  استان‌های جنوبی کشور به عنوان یک تهدید برای تمام گیاهان زراعی و باغی است، که این گونه ملخ حتی علف‌های هرز را می‌خورد و این نوع ملخ ، قدرت پرواز بالایی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف از جمله جنگل‌ها، علوفه، باغ‌های میوه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریب بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.