مجید شیرانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اوج بیماری و همه گیری کرونا در روزهای پایانی اسفندماه جاری و روزهای ابتدایی فروردین ماه ۹۹ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: شکستن زنجیره انتقال کروناویروس بستگی به رفتار افراد برای رعایت بهداشت فردی، خودداری از شرکت در تجمع‌ها و ترددهای غیر ضروری است.

وی ادامه داد: تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از رشد تصاعدی و انفجاری کروناویروس پیشگیری و از تکمیل شدن یکباره ظرفیت‌های مراکز بهداشتی و درمانی برای مدیریت بحران پیشگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: اگر چه نو شدن طبیعت به لحاظ روحی و روانی گردش در طبیعت را می‌طلبد اما می‌تواند به قیمت از دست دادن سلامت افراد تمام شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مردم نکات بهداشتی و پرهیز از دست دادن و روبوسی را بخوبی رعایت می‌کنند اما همچنان تنها راه مقابله و غلبه بر کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مکرر و صحیح دست‌ها و پرهیز از تردد و مسافرت‌های غیر ضروری، رعایت فاصله یک تا دومتری با افراد دارای علائم سرماخوردگی و شبه آنفولانزا، رعایت خود مراقبتی و نزدن دست کثیف و غیر استریل به چشم‌ها، دهان و بینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.