سیامک حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به توسعه شبکه گاز و خدمات گازرسانی در دولت دوازدهم در مناطق سخت‌گذر این استان اظهار داشت:عملیات گازرسانی به شهر بازفت به عنوان آخرین شهر بدون گاز سخت‌گذر و کوهستانی این استان در حال انجام است.  

به گفته وی، با تلاش بی‌وقفه ماموران عملیات این اداره، خط انتقال شبکه گاز در عرض ۱۹۰ متری رودخانه بازفت چمن‌گلی و در عمق ۳ متری با موفقیت انجام شد و فرایند روشن شدن مشعل گاز در منطقه بازفت در ۳ ماهه نخست سال آینده محقق می شود. 

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان حجم عملیات را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در بهار ۹۹، مشعل گاز در این منطقه سخت‌گذر و جنگل‌نشین، روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد. 

حیدری، تعداد جمعیت ساکن در منطقه شهری و روستایی بازفت را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بزودی ساکنان تعدادی روستا و بازفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.      

وی، انتقال خطوط شبکه گاز در مناطق یاد شده را هزینه‌بَر و روند پیشرفت کار را کُند اعلام و تاکید کرد: بخش عمده مسیر لوله‌گذاری با برش کوه انجام می‌شود.
حیدری، طول شبکه گاز در حال انجام را حدود  ۲۳ کیلومتر در قله و گردنه ذکر کرد و گفت: به عقیده کارشناسان، طرح انتقال گاز از گردنه چری  به منطقه روستایی در بازفت یکی از دشوارترین طرح‌های شکافت کوه و تراشه‌برداری در کشور محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را ۸۶.۵ درصد اعلام کرد.
وی، اشتراک ۳۰۸ هزار و ۹۰۶ مشترک گاز در سطح استان را یادآورشد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۱ مورد در سال به مجموعه مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده است که از این تعداد ۲ هزار و۴۴۳ مورد شهری و ۸۶۸ مورد روستایی است.
حیدری، تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان را ۱۸۱ هزار و ۵۳۱ انشعاب اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۵۸۰ مورد در سال جاری اجرا شده است.

به گزارش ایرنا،منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ در ۱۰۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و این منطقه در مسیر گردنه چری  واقع شده است که این استان را به خوزستان متصل می کند و بخشی از مردم این منطقه را عشایر بختیاری تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.