اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با اقبال عباسی در خصوص میزان آمادگی مدیریت ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در  برابر سیلاب پیش‌رو به گفت و گو پرداخت و بر حفظ این آمادگی تا پایان رفع خطر سیلاب تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به احتمال وقوع پدیده سیلاب در استان گفت: تمامی نیروهای عضو شورای هماهنگی مدیریت این استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند و برای مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی ناشی از این موج بارندگی در چهارمحال و بختیاری ۴۲ گروه راهداری، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۴۶۰ نیروی انسانی،  ۲۰ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

اقبال عباسی تاکید کرد: علاوه بر آماده‌باش شورای هماهنگی مدیریت چهارمحال و بختیاری برای مقابله با پدیده احتمالی جاری شدن سیلاب در این استان، مرخصی تمامی اعضای این شورا لغو شده است.

وی افزود:با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی ورود سامانه بارشی پر قدرت به چهارمحال و بختیاری تخلیه دو روستای "محمودآباد" و دره‌شیخ‌عالی" شهرستان کوهرنگ با فوریت انجام شد.

عباسی تصریح کرد: با توجه به تاکید فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، لایروبی سریع رودخانه‌های این استان در دستورکار قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری برای مدیریت میدانی کاهش خطرات ناشی از سیلاب و آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های کوهرنگ در برابر سیل احتمالی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان فرمانده ستاد مدیریت بحران، روز سه‌شنبه در این شهرستان مستقر شد.

اقبال عباسی، به همراه جمعی از مدیران عضو ستاد مدیریت بحران و ۳ تیم کاری ، در شهرستان کوهرنگ تا پایان رفع خطرات سیلاب پیش‌رو مستقر خواهد بودند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نیز یادآور شد:پیش از شروع بارش‌ها به کشاورزان، دامداران و مزرعه‌های پرورش ماهی هشدارهای لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی به‌ منظور جلوگیری از هرگونه خطر ناشی از جاری شدن سیلاب‌های احتمالی ارایه و دستورهای لازم برای باز کردن دریچه سدهای خاکی و کانال‌های کشاورزی صادر شد.

مرتضی زمان‌پور اظهار داشت: برای تمامی شهرداران و دهیاران استان برای مقابله با بحران‌های ناشی از جاری شدن احتمالی سیلاب در این استان دستور آماده‌باش صادر شده است.

زمان‌پور تاکید کرد: همچنین از عصر روز دوشنبه یک دستگاه بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد با هدف سرعت بخشی در خدمات‌رسانی مستقر شد.

وی افزود: برای سرعت در خدمات‌رسانی مورد نیاز برای مهار و هدایت بخشی از سیلاب‌های احتمالی ناشی از این بارندگی ۱۰ موتور آب‌کش قوی با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به شهرستان‌های ۱۰ گانه تحویل داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان به‌عنوان فرمانده ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها حق دارند علاوه بر ماشین‌آلات دولتی از ماشین‌آلات بخش خصوصی در مواقع بحران استفاده کنند.

وی یادآور شد: اختصاص تعدادی تلفن ماهواره‌ای به شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان به‌منظور استفاده از طریق ماهواره‌ای در صورت قطع ارتباط مخابراتی از دیگر اقدامات شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای عبور از مشکلات ناشی از این مورج بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

زمان‌پور اظهار داشت: همچنین تعدادی باتری به مخابرات مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری ارسال شده تا در صورت قطعی برق، برقراری ارتباط از طریق تلفن قطع نشود.

وی گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی در این سامانه بارشی بادهای شدیدی تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌وزد.

به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و این پیش از خشک‌سالی دارای افزون ‌بر ۲۰ رودخانه فصلی بود که بر اثر خشک‌سالی این رودخانه‌ها نیز خشک شد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.