به گزارش ایرنا، اقبال عباسی در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: فرمانداران شهرستان های 9 گانه به ویژه فرمانداران کوهرنگ، اردل و لردگان آمادی برای هرگونه مقابله با بحران را داشته باشند، ضمن آنکه مدیریت آب پشت سدها بخصوص در سدهای خاکی گنج لردگان و نصیرآباد و امیرآباد کوهرنگ در دستور کار قرار گیرد.
وی بر ضرورت استقرار کف کش در تاج سدهای خاکی با هدف تخلیه به موقع آب مازاد ناشی از سرریز شدن تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران موظفند دستورات لازم را برای تخلیه بخشی از حجم آب پشت سدهای خاکی به منظور تنظیم میزان ورودی و خروجی با هدف جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی صادر کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرمانداران همچنین موظفند نسبت به هماهنگی برای استقرار ماشین آلات سنگین مانند لودر، گریدر و بیل مکانیکی در روستاهای واقع در مسیر خروجی سدها اقدام تا در صورت سرریز احتمالی از ورود آب به محل سکونت مردم جلوگیری شود.
وی گفت: شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بخش دولتی و خصوصی برای استفاده در شرایط بحرانی ضرورت دارد.
عباسی تاکید کرد: جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع و حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری در دستور کار فرمانداران و اداره کل امور عشایر استان باشد، ضمن آنکه کوتاهی مسئولان در بحران ها، قابل اغماض نیست.
وی یادآور شد: فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش بینی های لازم برای مقابله با انواع حوادث احتمالی مانند ریزش کوه، رانش زمین، تخریب جاده، خراب شدن منازل مسکونی و نابودی زمین های کشاورزی انجام و رعایت سلسله مراتب در اطلاع رسانی ها را ضروری دانست.
عباسی تصریح کرد: شهرداران به دستگاه کف کش با پمپ خروجی 12 اینچ مجهز هستند تا در صورت نیاز برای تخلیه مازاد سرریز سدهای استان استفاده شود.
عباسی اظهار داشت: گزارشی کلی از وضعیت بارش موج های اول، دوم و سوم بارندگی در چهارمحال و بختیاری تهیه و برای ارائه به مسئولان کشوری مستندسازی شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شرکت های خدمات رسان مانند آب، گاز و مخابرات با هماهنگی فرمانداران نسبت به تدابیری برای جلوگیری از لوله های آب شسته خود بیندیشند.
وی افزود: اعمال محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی پربارش مانند گردنه های سخت گذر چری و شاه منصوری مورد توجه قرار گیرد.
عباسی تصریح کرد: مدارسی که در موج های اول و دوم بارش های اخیر خسارت دیده اند و یا در موج سوم با خطر تردد دانش آموزان مواجهند تا پایان بارش با هماهنگی فرمانداران و روسای آموزش و پرورش مناطق تعطیل شود.
وی افزود: تمامی شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری موظفند در روند ساخت و سازها همکاری لازم را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان ها داشته باشند.
عباسی اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهوری نیز در تماس تلفنی تاکیدات لازم برای اقدام به موقع در مقابله با حوادث احتمالی موج سوم بارندگی ها در چهارمحال و بختیاری را ارائه کرده است.
وی همچنین از تلاش تمامی خبرنگاران و رسانه های گروهی و فعالان فضای مجازی برای اطلاع رسانی به موقع، سریع و صحیح اخبار مربوط به بارندگی های موج اول و دوم چهارمحال و بختیاری تشکر و تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی سازمان هواشناسی موج سوم بارش ها از امشب جمعه هوای چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار می دهد و از صبح تا عصر فردا شنبه این سامانه به اوج فعالیت خود می رسد.
بر اساس این گزارش برای 48 ساعت آینده 40 تا 60 میلیمتر بارش در ایستگاه کوهرنگ پیش بینی می شود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.