مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روز یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در نیمه غربی استان وجود دارد اما از روز دوشنبه تا چهارشنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی همراه با باد به نسبت شدید، رعد و برق، برف و باران است و تمامی نقاط استان را فرا می‌گیرد.

قطره سامانی با توصیه نسبت به خودداری از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان، تصریح کرد: برای شهرستان کوهرنگ و به ویژه ارتفاعات و گردنه‌های آن بارش قابل توجه برف پیش‌بینی می‌شود و احتمال مسدود شدن گردنه‌ها و راه‌های ارتباطی وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، دمای صبح روز شنبه شهرکرد را ۵ درجه سانتی‌گراد زیرصفر اعلام کرد و گفت: با این دما شهرکرد سردترین مراکز استان‌ها و کوهرنگ با ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور گزارش شد.

قطره سامانی، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۲۵۵ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۲ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.