مجید شیرانی روز پنجشنبه در نشست کارگروه سلامت و قرارگاه زیستی این استان افزود: هراس از ابتلا به ویروس اثرات بسیار مخرب‌تری بر جامعه بر جا می‌گذارد از همین رو مردم را توصیه به حفظ آرامش می‌کنیم.

وی ادامه داد: این استان از نظر فضای فیزیکی بهداشتی و درمانی در شرایط خوبی قرار دارد و تجهیزات و امکانات لازم در همین خصوص تامین شده است.

شیرانی همچنین از آموزش کادر درمانی استان خبر داد و گفت: آموزش اقشار مختلف جامعه در دستورکار قرار گرفته است و تلاش شده تا با تهیه برنامه و جلسات اطلاع‌رسانی زمینه را برای آگاه‌سازی مردم فراهم کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مردم توصیه کرد تا با رعایت نکات ایمنی زمینه پیشگیری از ابتلا به این بیماری را فراهم کنند.

شیرانی رعایت بهداشت فردی را از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: مرردم توجه داشته باشند که دست‌های خود را به صورت مکرر با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویند و از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

شست و شوی دست‌ها با آب و صابون ،رعایت نکات بهداشتی ، جلوگیری از دست دادن های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.