به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی عصر چهارشنبه در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: شهرکرد از نظر بهداشتی شهری تمیز است اما در فرهنگ شهرنشینی باید بسیار کار شود تا این فرهنگ جا نیفتد این کارها سامان نمی‌گیرد زیرا شهر دارای قوانین و نظم است هرچند که تبلیغات بر روی تابلوهای تبلیغاتی نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرنشینان باید حقوق دیگران را رعایت کنند، گفت: برای ارتقا فرهنگ شهرنشینی شهروندان، شهرداری نقش مهمی در این زمینه دارد و باید شهرداری بیشتر به فرهنگ شهر نشینی بپردازد.

عباسی در ادامه گفت: قرار بود شهرداری برای ورودی و خروجی شهر شهرکرد طرحی آماده کند تا اعتبار لازم به آنان برای اجرای آن ارائه شود این طرح باید با معماری مناسب باشد اما هنوز طرح ارائه نشده است.

وی بیان کرد: در حوزه تبلیغات نیز به فرهنگ شهرنشینی توجه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تمیز بودن شهر شهرکرد را یک برند برای شهرکرد دانست.

وی ادامه داد: طرح‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد پس مجریان باید طرح‌های مهم مصوب شده که پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد را بیشتر مورد توجه قرار دهند زیرا نتیجه بخش تر است.

وی اظهار داشت: طرح و پروژه متفاوت است و طرح می‌تواند شامل چند پروژه دارد باشد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای طرح‌ها است.

عبدالرضا علی محمدی دادستان عمومی عمومی و انقلاب مرکز استان نیز بیان کرد: اگر در خصوص احداث ساختمان در شهرها، شورای فرهنگ عمومی استان به نظام مهندسی مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی ابلاغ کند که برای اجرای طرح‌های خود باید پیوست فرهنگی اجرا کنند قطعاً شاهد ساخت و سازهای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح شهر خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.