به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استفاده از نظرات اساتید دانشگاهی، صاحب نظران و اهل فن به منظور رفع مشکلات شوراهای اسلامی در دستور کار شوراها قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی، تخصصی به منظور آشنایی بیشتر اعضای شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری با قوانین و دستورالعمل های مرتبط، بایستی از سوی شورای اسلامی دنبال و اجرایی شود.
عباسی تصریح کرد: ارائه پیشنهادات به شورای عالی استان ها به منظور رفع مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح ملی و استانی می تواند یکی از اولویت های شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جایگاه شوراهای اسلامی به خوبی تبیین نشده است.
خانمحمد غیبی اظهار کرد: بومی سازی و اصلاح قوانین و تصمیمات می تواند در کاهش مشکلات و ارتقای کمی و کیفی امور موثر باشد.
وی یادآور شد: به جایگاه شوراهای اسلامی روستا، شهر، شهرستان و استان آن جنان که باید توجه نمی شود.
نماینده شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها نیز گفت: بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی، اعضای شوراهای اسلامی را نقطه مقابل خود می دانند.
مهدی محمودی تاکید کرد: توزیع نامتوازن و سلیقه ای اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات شوراهای اسلامی شهرستان ها محسوب می شود.
نماینده شوراهای اسلامی شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توان مالی و تجهیزاتی شهرداری های استان بسیار ضعیف است.
فرهاد رئیسی دهکردی تصریح کرد: بازسازی و ایمن کردن مسیل ها، بازآفرینی بافت ها قدیم و استفاده از نیروهای متخصص جزو مهمترین خواسته های اعضای شوراهای اسلامی شهرها محسوب می شود.
وی افزود: رفع مشکلات منطقه غرب شهرکرد به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

**تسلیت استاندار چهارمحال و بختیاری در پی درگذشت کارکنان نفتکش سانچی
استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی درگذشت تمامی کارکنان و خدمه نفتکش ایرانی سانچی در سواحل شرق چین را به خانواده ها و بازماندگان داغدیده آنان تسلیت گفت.
در پیام اقبال عباسی که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درگذشت شهادت گونه تمامی پرسنل و خدمه کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین را به خانواده ها و بازماندگان داغدیده آنان تسلیت می گویم.
وی تاکید کرد: امیدوارم با شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان این حادثه بزرگ زمینه کاهش آلام خانواده ‌ها و بازماندگان آنان فراهم شود.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی از تمامی دستگاه های ذیربط مانند وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه خواست با انجام اقدامات کارشناسی علت وقوع این سانحه تاسف بار را به دقت بررسی کنند و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آسیب دیده به عمل آورند.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر 16 دی 1396 پس از برخورد با یک کشتی باری طعمه حریق شد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.