فیروز عسگری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک بیشترین تعداد دانش‌آموزان متوسطه استان در رشته انسانی و تجربی تحصیل می‌کنند و گرایش به رشته فنی و حرفه‌ای در رتبه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که مطابق برنامه ششم توسعه باید سهم آموزشی هنرستان‌ها به ۵۰ درصد برسد که این مهم نه تنها در استان محقق نشده است بلکه در مقایسه با میانگین کشوری نیز عقب هستیم و در جایگاه ۲۸ در بین استان‌های کشور قرار داریم.

عسگری، تعداد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش این استان را ۱۲۲ باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۰ هنرستان مستقل و مابقی به صورت ضمیمه هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم اینک ۹ هزار و ۷۹۱ هنرجو در ۶۸ رشته فنی و حرفه‌ای در استان تحصیل می‌کنند در حالی که باید تلاش شود این جمعیت در سال‌های آینده بر اساس هدایت تحصیلی صحیح رشد قابل توجهی پیدا کند.

عسگری در ادامه با بیان اینکه قبولی‌های کنکور این استان در مقایسه با میانگین کشوری، پایین‌تر است، افزود: این موضوع دلایلی مختلفی دارد اما یکی از علت‌های اصلی این است که داوطلبان کنکور در استان به دنبال رشته‌های پرطرفدار هستند و ترجیح می‌دهند شانس خود را در سال‌های بعد امتحان کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کنکور بدون آزمون نیز ۸۸ درصد دانش‌آموزان استان پذیرفته شده‌اند که آمار خوبی است اما اعتقاد ما بر این است که این وضعیت باید بهتر شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.