به گزارش روز یکشنبه ایرنا،از داره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رحمان توکلی افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ هکتار معادل ۹۵.۶ درصد از اراضی ملی استان سنددار شده است.

وی میزان نقشه‌های کاداستر شده این اراضی در استان را ۶۶۰ هزار و ۷۵۷ هکتار اعلام کرد و گفت: نقشه‌های کاداستر شده این میزان اراضی به واحدهای ثبتی تحویل داده شده و میزان ۳۸۳ هزار و ۴۶۰ هکتار معادل ۲۸.۲ آن منجر به اخذ سند تک برگی شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌شود.

توکلی،با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود، افزود: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم کرده و از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از زمین‌خواری است.

وی، ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرایندهای اضافی اداری را از دیگر مزایای اجرای طرح حدنگاری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.