عبدالحمید فرهی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از خط تولید جدید شرکت دیرگداز زاگرس در شهرک صنعتی سفیددشت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تاکید کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مواد اولیه صنایع فولاد از خارج کشور وارد و باعث ارزبری بالا می‌شد، اما از اوایل دهه ۷۰ تولید مواد اولیه صنایع فولاد در کشور آغاز شد و امروز به پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه رسیده است.
وی تصریح کرد: تولید ۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنایع در دستورکار این شرکت قرار دارد و با فعالیت این کارخانه‌ها واردات برخی فرآورده‌های نسوز از چین و هند قطع شده است.
این تولیدکننده اظهار داشت: شرکت دیرگداز زاگرس با مجتمع فولاد برای تامین مواد اولیه خود ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد با فولاد مبارکه دارد.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان دیدن می‌کنند.
از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.
هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.