بخشدار حسن آباد فشافویه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ساخت این نیروگاه‌ها از سال ۹۶ آغاز شده است و امروز در آستانه چهل و یکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

فیض الله امامی با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار احداث شده است، عنوان کرد: وزارت نیرو با عقد قرار داد ۲۰ ساله تمامی تولیدات برقی این نیروگاه را خریداری و وارد چرخه تولید برق کشور کرده است.

وی ادامه داد: تمامی پنل‌های خورشیدی این نیروگاه طی ۲ سال گذشته از کشور چین وارد شده است که در زمان نصب ۱۰۰ نفر و در حال حاضر ۱۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

امامی در ادامه به شرایط طبیعی و جغرافیایی بخش حسن آباد فشافویه اشاره کرد و افزود: این بخش به دلیل وجود اراضی مسطح، بارش کم باران و هوای آفتابی مناسب ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تجدید پذیر است تا از طریق آن برق با کمترین آلودگی تولید شود.

وی یادآرو شد: با توجه به خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو و اختصاص زمین از طرف ادراه منابع طبیعی سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در این حوزه وارد شوند و از بسته‌های تشویقی آن بهره مند شوند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.