فرماندار شهرستان سامان روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری متمرکز طرح‌های این شهرستان اظهار داشت: این طرح‌ها برای ۹۴ نفر اشتغالزایی مستقیم کرده است.

کمال اکبریان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: وجود ۶۴ کیلومتر از حاشیه زاینده‌رود در این شهرستان قرار دارد و قابلیت‌های منحصربه فرد و بی‌نظیری در حوزه گردشگری در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی افزود: وجود ۱۸ هزار هکتار سطح باغات سبب شده تا این شهرستان به قطب بادام، گردو و میوه‌های باغی در کشور تبدیل شود و این موضوع در رونق اقتصاد مقاومتی در استان نقش بسزایی دارد.

فرماندار شهرستان سامان تصریح کرد: این شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی با کمترین میزان برداشت آب، بیشترین ارزآوری را حوزه کشاورزی دارد.

اکبریان، با اشاره به تهیه مطالعات نخستین شهرک تخصصی بادام در این شهرستان، افزود: به اذعان تاجران هندی بهترین بادام کشور در این استان تولید می شود اما هنوز برندسازی نشده و در آمریکا و اروپا بادام سامان با برند کشور افغانستان شناخته می‌شود از همین رو راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام در این شهرستان یک ضرورت است.

مدرسه ۶ کلاسه عمان سامانی، ۶ طرح دام سنتی، ۳ طرح پرورش زنبور، بهره برداری از کتابخانه عمومی شهید جعفرزاده شهر سامان، تامین آب آشامیدنی مجتمع روستایی چم خرم، افتتاح طرح هادی روستای ایلبیگی، بسته‌بندی خشکبار و حبوبات، آبیاری تحت فشار، تامین برق مشترکان روستایی و شهری، تعویض کنتورهای چندزمانه و ساختمان اداری از جمله طرح‌های افتتاح شده در این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.