نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،با تاکید بر اینکه پشتوانه امروز حوزه‌های علمیه، مساجد، امامزادگان و همچنین مراکز درمانی به برکت درآمد موقوفات است، افزود: وجود موقوفات زیاد با نیت روضه‌خوانی و اطعام عزاداران باعث رونق این فرهنگ و استقبال بیشتر مردم شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام اظهارداشت:موقوفه به نام حضرت زهرا(س) زیاد وجود دارد، اما اینکه "موقوفه مشارکتی" باشد و همه اقشار جامعه با کم‌ترین هزینه بتوانند در آن سهیم باشند و اسمشان ماندگار شود، عرصه بسیار ارزشمندی است.

وی خطاب به هیات امنای موقوفه گفت: از توفیقی که نصیب شما شده بسیار خوب استفاده کنید و با عزم راسخ، همت بلند و کار جهادی این نهال کوچک را به درختی پر ثمر تبدیل کنید، چون کاری است ماندگار و جامعه فاطمی از آن برای همیشه بهره‌مند خواهند شد و فرهنگ فاطمی به مدد آن گسترش چشم‌گیر خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز ، با اشاره بر اینکه توجه به موضوع وقف مشارکتی در جامعه امروز کمرنگ است، گفت:با احیاء وقف مشارکتی سرمایه‌های کلان جهت رفع مشکلات مهیا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز دوشنبه در رونمایی اوراق موقوفه‌ مشارکتی حضرت زهرا(س) در دفتر امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه این وقف نخستین وقف مشارکتی در سطح استان بود، افزود: سال گذشته هیات امناء این وقف تعیین شد و امسال اوراق برای مشارکت واقفان تهیه و رونمایی شد.

وی اظهار داشت: با فروش اوراق مشارکت حداقل با ۵۰۰ هزار ریال هزینه خرید زمین این وقف فراهم می‌شود.

امیری اظهار داشت: این موقوفه مشارکتی با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی، برگزاری مراسم شهادت و ولادت حضرت  زهرا(س)، اعزام مبلغ برای تبیین سیره فاطمی و اجرای برنامه‌های منتسب به حضرت زهرا(س) است.

وی، با تاکید بر اینکه استفاده از اوراق وقف شیوه‌ای نو برای ایجاد تحول در مشارکت عمومی برای بهره‌مندی از یک سرمایه‌گذاری ماندگار است، افزود : این طرح برای مردم و خیران امکان سهیم شدن در سنت پسندیده وقف را با مبالغ اندک فراهم می‌آورد.

وی اظهار داشت:نیت واقفان باید به سمت نیازهای امروز جامعه از جمله بیماران خاص، ازدواج جوانان، درمان و مسکن نیازمندان و جوانان هدایت شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.