اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح‌ها شامل ۱۶ طرح مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان و ۱۴ طرح ویژه سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری زمستانی افزود: طرح مجتمع‌های تفریحی توریستی برای پیست‌های اسکی استان در شهرستان‌های کوهرنگ و بن تهیه، ارایه و برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این حوزه اقدام شود.

عباسی تصریح کرد: با توجه به آمادگی یک سرمایه‌گذار برای پیست اسکی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ ،باید اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نسبت به ارایه طرح توجیهی این درخواست سرمایه‌گذاری در نشست بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اقدام لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: برای پیست‌های اسکی بارده و شیخ‌شبان در شهرستان بن نیز اقدام لازم در خصوص جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در غیر این‌صورت باید برای سال آینده اعتبار لازم به‌منظور احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی مورد نیاز در پیست‌های اسکی بارده و شیخ‌شبان شهرستان بن تامین شود.

به گزارش ایرنا، وجود برف، یخچال‌های طبیعی و دایمی، زیرساخت‌هایی مانند هتل، مسافرخانه، اقامتگاه‌های بوم‌گری و خانه‌های مسافر، پیست اسکی و غیره از مهمترین مزیت‌های چهارمحال و بختیاری ر رونق گردشگری زمستانی محسوب می‌شود.

حضور گردشگران از نقاط مختلف ایران و جهان در چهارمحال و بختیاری برای تفریح و گردشگری زمستانی می‌تواند در رونق اقتصادی بخش‌های مختلف این استان تأثیرگذار باشد.

پیست اسکی بارده در دامنه کوه "ننارتنگ" شهرستان بن در ۵۰ کیلومتری شهرکرد ۴۰۰ متر طول، ۳۰ درصد شیب، یک دستگاه بالابر (تله‌اسکی)، برف‌کوب و پیست‌کوب دارد.

پیست اسکی شیخ‌شبان شهرستان بن در ۴۰ کیلومتری شهرکرد دارای ۴۰۰ متر طول، ۱۷ درصد شیب، یک دستگاه بالابر (تله‌اسکی) و امکانات آموزشی است.

پیست اسکی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد با ارتفاع ۷۰۰ متر و با دارا بودن ۳ بالابر تله اسکی ظرفیت خدمات دهی به ۱۵۰ اسکی باز را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روند اجرای طرح مسکن محرومان روستایی چهارمحال و بختیاری مطلوب است.

عباسی تاکید کرد: در این طرح ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی برای محرومان روستاهای چهارمحال و بختیاری احداث و تا هفته دولت سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: البته تعدادی از این واحدهای مسکونی تا دهه فجر سال‌جاری نیز قابل بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، ۳۱ مرداد سال‌جاری عملیات اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

واحدهای مسکونی این طرح باید در مدت یک سال ساخته، بهره‌برداری و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود.

چهارمحال و بختیاری به حدود ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.