شهرام ندیمی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اینک برف در تمامی محورهای ارتباطی این استان در حال بارش است و گروه‌های راهداری در حال امدادرسانی هستند.

وی ادامه داد: بارش برف به ویژه در گردنه‌ها و ارتفاعات استان سبب لغزندگی جاده‌ها شده و خودروهایی که مجهز به زنجیرچرخ نیستند با مشکل مواجه می‌شوند.

ندیمی، با تاکید بر تجهیز شدن خودروها به زنجیرچرخ و سایر وسایل ایمنی و گرمایشی، تصریح کرد: متاسفانه برخی رانندگان بدون توجه به بستن زنجیرچرخ منجر به اختلال در ترددها می‌شوند و همین موضوع سبب افزایش وقوع حوادث رانندگی در روزهای برفی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: در روز چهارشنبه با وجود بارش برف، تردد در تمام محورهای ارتباطی استان در حال انجام است و مسیری تاکنون مسدود نشده است.

ندیمی خاطر نشان کرد: این در حالی است که در برخی ساعات کولاک برف در گردنه‌های سخت‌گذر شدید می‌شود و امکان تردد را با سختی مواجه کند اما با کمک راهداران و برف‌بروبی راه‌ها این محورها باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بنابر گزارش هواشناسی بارش‌ برف تا اواخر وقت روز چهارشنبه ادامه دارد و سپس برای روز پنجشنبه از شدت این بارش‌ها کاسته شده و تنها در مناطقی از نیمه غربی استان بارش پراکنده برف شکل می‌گیرد.

برای روز جمعه نیز کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

در طرح راهداری زمستانی چهارمحال و بختیاری ۴۴ راهدارخانه، ۲۲۵ راهدار به همراه ۳۳۰ دستگاه خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در این استان تجهیز و فعال شده است.

چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.