نوراله دلخواه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود بارش باران از شب گذشته تاکنون تمامی جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان باز و تردد در آنها روان است.

وی از آغاز طرح راهداری زمستانی جاده‌ای استان از ۲۰ آذر خبر داد و افزود: این طرح تا ۲۰ اسفندماه سال جاری ادامه داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به وجود ۱۸ باب ساختمان راهداری و راهدارخانه ثابت و ۲۳۰ نفر پرسنل راهداری در استان، یادآور شد: حوزه راهداری دارای ۲۲۷ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین است که برای طرح زمستانی سال‌جاری در آماده‌باش کامل هستند.

دلخواه با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در مناطق مختلف استان تاکید کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده بود برای فصل سرما انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: تجهیز راهدارخانه ها و کمبود انبارهای شن و نمک نیز با خرید یک هزار و ۷۰۰ تن نمک و دپوی نزدیک به چهار هزار تن ماسه در راهدارخانه‌ها انجام شده است.

دلخواه اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

دلخواه تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره‌گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.‌

جاده‌های ایلام لغزنده است/ رانندگان با احتیاط حرکت کنند

رییس پلیس راه ایلام نیز با بیان اینکه براثر نزولات جوی روز گذشته، محورهای مواصلاتی استان لغزنده است از رانندگان خواست: در حین تردد در این محورها با احتیاط حرکت کنند.

سرهنگ رضا همتی ‌زاده گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی پدیده مه‌گرفتگی در برخی جاده‌های استان موجب کاهش دید افقی رانندگان و لغزندگی این محورها شده است.‌

وی گفت: هم اکنون رفت و آمد در تمام جاده‌های استان به صورت عادی و روان در جریان است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی ایلام، ناپایداری‌های جوی شامل بارش برف و باران با هسته سرد از روز دوشنبه هفته جاری آسمان این استان را در بر گرفته است که تا چهارشنبه ادامه دارد.

بروز رعد و برق، صاعقه، بارش برف در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ در نواحی سردسیر مستعد، کاهش محسوس دما به خصوص در صبح و شبانگاه و مه‌آلودگی به ویژه در گردنه‌ها و ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی این سیستم بارشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.