سید احمد مرتضوی فرد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال امدادگران و نجاتگران این جمعیت به بیش از ۷۸۴ حادثه از جمله آتش‌سوزی، جاده‌ای، برف و کولاک، خدمات حضوری، دریایی، آوار، شهری خدمات ارائه دادند.

وی گفت: یکهزار و ۲۵۳ تیم عملیاتی شامل ۴ هزار و ۳۹۲ امدادگر و نجاتگر و پرسنل امدادرسانی را برعهده داشتند.

به گفته وی، در این حوادث از ۷۱۶ دستگاه آمبولانس، خودرو نجات،  خودرو کمک دار سبک، خودرو سنگین ، ۳۰ سورتی پرواز بالگرد که موفق به انتقال ۱۰۲ تن کالا به مناطق مورد نیاز، استفاده شد.

وی، از آغاز طرح زمستانی امدادرسانی این جمعیت از ۲۰ آذرماه نیز خبر داد و گفت: این طرح تا ۲۰ اسفندماه سالجاری در استان اجرا می‌شود.

پیشتر نیز سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان یکی از مناطق زلزله خیر کشور است، گفت: از سال ۱۳۵۶ تاکنون ۱۳ هزار و ۱۰۲ زلزله در این استان رخ داده است.

مرتضی زمان‌پور تاکید کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۱۴۰ زلزله بالای ۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و ۱۱ هزار و ۹۶۲ زلزله کمتر از ۳ ریشتر بوده است.

وی، با اشاره به پدیدار شدن ۱۵ دوره خشک‌سالی در چهارمحال و بختیاری در ۳۰ سال گذشته افزود: بیشترین سیلاب‌های استان در این مدت در ماه‌های بهمن تا اردی‌بهشت جاری شده است.

زمان‌پور تصریح کرد: در این مدت ۱۳۶ سیل در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری جاری شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.