به گزارش ایرنا، دانش آموزان در این مانور راهکارهای واکنش سریع و ایمن در برابر خطرات احتمالی ناشی از زلزله را تمرین و آموزش دیدند.
در این مانور که با همکاری جمعیت هلال احمر ، اورژانس و نیروی انتظامی، ستاد مدیریت بحران، استانداری، آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری برگزار شد، دستگاههای اجرایی وظایف خود در قبال رخداد زلزله را مرور کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت : افزایش سطح آگاهی دانش آموزان ، آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع و ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی از موارد موثر در کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است.
بهروز امیدی روز چهارشنبه در مدرسه دخترانه مرضیه منطقه منظریه شهرکرد افزود : برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در سطح مدارس از فعالیت های آموزشی در زمینه کاهش تلفات ناشی از زلزله است.
به گفته وی، در استان یکهزار و 800 فضای آموزشی فعال است که 30 درصد این مدارس تخریبی و نیاز به بازسازی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه حوادث همیشگی است و هیچ وقت خبر نمی کند ، گفت: مراکز پرجمعیت از جمله مدارس، بیمارستان ها و خوابگاهها بیشترین خسارت ها را در مواقع بحران زلزله می بینند.
سید احمد مرتضوی فرد افزود : طرح مانور زلزله در مدارس به منظور آموزش پناه گیری صحیح و نحوه خروج به دانش آموزان ارائه می شود.
وی ، از اجرای طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت ) در مدارس استان خبر داد و گفت : این طرح با همکاری آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر در مدارس استان اجرا می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در این طرح 2 هزار و 800دانش آموز در 170 مدرسه آموزش می بینند و آموزش های فراگرفته را به همسالان ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا، مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور ، با به صدا درآمدن آژیر خطر آغاز و عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش آموزان از کلاس های درس ، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش سوزی مهمترین تمرین های این مانور بود.
چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و 400 مدرسه با نزدیک به 190هزار دانش آموز دارد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.